Friday 30 September 2016

Review Buku: Merentas Amerika


Selepas membaca Merentas Amerika dan beberapa buku travelog yang lain, aku rasa aku tak jadi nak beli kereta.

Buku ni dibeli secara dalam talian terus dengan penulisnya, Badrul Hisham. Biarpun agak mustahil untuk aku mengembara ke sana kerana kedudukan benua Amerika yang sangat jauh dan memakan belanja yang sangat besar untuk ke sana, tetapi aku tetap menyimpan angan-angan manalah tahu tiba-tiba dapat cabutan bertuah ke.

Aku biasa membaca tentang Eropah tetapi jarang sekali membaca tentang Amerika. Selepas membaca buku ini, naluri untuk study peta Amerika tu semacam membuak-buak. Terasa ingin mengembara. Terima kasih kepada penulis sebab mengilhamkan aku untuk membaca tentang muka bumi Tuhan yang sangat cantik ini. 

Buku ini dilengkapi dengan beberapa halaman bergambar yang menarik hasil tangkapan penulis sewaktu pengembaraan. Membaca dan elihat gambar sangat membuka minda.

3/5*

No comments: