Thursday 18 October 2012

Teach For The Needs


"We believe that everyone have their own potential to succeed."

Teach For The Needs is a non-profit based movement that aims to gather qualified teachers, volunteers and activists all around Malaysia in an effort to provide education opportunities for school pupils, especially those from less privileged households and orphanages who are unable to afford commercial tuition like their fellow peers. Academic excellence is often measured by the achievement in the examination. In the era of a globalized world, economic factors often limit the opportunity for weak class students, orphans and poor families to attend paid tuition classes.
Pada hari Ahad minggu yang lalu, saya berpeluang menjejakkan kaki ke Bangunan BAKTI Siti Hasmah, TTDI, Kuala Lumpur. Teach For The Needs (TFTN) bersama Youth of Hope (YOH) telah mengadakan Charity Garage Sale pada 13-14 Okt yang lalu. Charity Garage Sale adalah jualan amal yang dijalankan bagi mengumpul dana dan bantuan pembelajaran untuk anak-anak TFTN. Selain jualan amal seperti pakaian, buku, cookies, pelbagai aktiviti menarik juga diadakan di sana. Contohnya ada games untuk kanak-kanak, live performance dan art session.





Di situ juga, secara rasminya saya telah mendaftar sebagai sukarelawan TFTN. Senyum lebar. T_____T


Di sini, saya ingin menyeru dan mengajak kawan-kawan dan pembaca blog semua supaya memberikan sokongan anda kepada kami. Eh? Ya, kami. Cara yang paling mudah untuk anda memberikan sokongan anda kepada kami adalah dengan klik LIKE page Teach For The Needs di facebook. Mudah kan? Percayalah, dengan setiap LIKE yang anda lakukan secara tidak langsung anda telah membantu kami untuk mempromosikan TFTN kepada rakan-rakan anda yang lain.

Sasaran kami adalah 5000 Likes sebelum Konvensyen Pendidikan TFTN yang bakal diadakan pada 8 Disember 2012. Tidak susah untuk promosi - letakkan URL page TFTN di status anda - posting di group-group Facebook anda serta pesanan peribadi di inbox kepada mereka juga. Untuk maklumat lanjut mengenai TFTN ila rujuk di sini.

5000 LIKES untuk TFTN page.

Peace!

2 comments:

Unknown said...

kak is dah lama xupdate blog.. uhuuuu~

Siti Salha Rosman said...

Kak Is...patut la senyap je. Heheh