Thursday, 22 September 2011

Terima kasih Allah

Kerana memberi saya tekanan. Kerana tekanan itu menginsafkan. Kerana tekanan itu membuatkan saya dekat dengan Tuhan. Kerana tekanan itu membuatkan saya selalu berdoa. Kerana tekanan itu membuatkan saya berjimat cermat. Kerana tekanan itu membuatkan saya tidak berasa lapar. Kerana tekanan itu membuatkan saya rajin dan kuat berfikir siang malam hingga tidak lena tidur. Keranatekanan itu membuatkan saya kurang bercakap. Kadang-kadang tekanan itu menjadikan saya rajin mengemas. Tapi, bila tekanan itu datang saya tidak dapat membaca buku dengan sempurna. Dan apabila sudah lama tidak membaca, otak saya rasa kosong. Sebab itu, sejak akhir-akhir ini kurang entri pasal buku di blog ini. Dan saya rasa kerana tekanan itu jugalah saya kehilangan berat sebanyak 7 kg. Ok, sekian.

2 comments:

Adibah Ishak said...

sifat manusia kadang2 tertekan.. tapi jgn biar tekanan itu menguasai kita.. subhanaallah kembali pada Nya.. As salam..

Siti Salha Rosman said...

Terima kasih atas nasihat. Musibah itu kan menginsafkan.